Amin Sarr
Geburtsdatum 11.03.2001
Alter 23
Nat. Schweden  Schweden
Größe 1,88m
Leihende 30.06.2024
Position Mittelstürmer
Fuß rechts
Akt. Verein VfL Wolfsburg
Interessierter Verein VfL Wolfsburg

Leistungsdaten: 23/24

Wahrscheinlichkeit 0 %
0 %
Letzte Bewertung: 30.08.2023
Dieses Gerücht teilen

Amin Sarr to VfL Wolfsburg?

30.08.2023 - 16:06 Uhr
EXCL: Amin Sarr joins Wolfsburg from OL, agreement reached on loan deal with mandatory buy option

Understand total package will be worth €15m fee. Sarr will travel tonight to sign and undergo medicals.
Amin Sarr to VfL Wolfsburg? |#1
30.08.2023 - 18:50 Uhr
Quelle: bulinews.com
Wolfsburg set to sign Swedish striker, Romano reports

VfL Wolfsburg's search for a striker to back up Jonas Wind is reportedly set to be concluded.
Italian transfer guru Fabrizio Romano reports that VfL Wolfsburg - actively on the hunt for a striker to back up Jonas Wind following Lukas Nmecha's latest injury setback - are set to sign Swedish youth international Amine Sarr from Olympique Lyonnais. Romano reports that the 22-year-old is en-route to the northern Autostadt this evening to complete his medical and will cost Germany's green company team €15 million including add-ons.

The former Mälmo and Heerenveen striker has earned just six starts for his Ligue 1 side since joining on an €11 million transfer during the January 2023 transfer window. The French club evidently sees an opportunity to make a quick profit on a quick flip. Sarr has been capped 10 times at U21 level for Sweden and maintains an estimated market worth of €8 million in the latest transfermarkt listings.
Amin Sarr to VfL Wolfsburg? |#2
31.08.2023 - 15:22 Uhr
Quelle: twitter.com
Official, confirmed. Amin Sarr has joined Wolfsburg on loan deal from OL with an option to buy clause for €15m
Official, confirmed. Amin Sarr has joined Wolfsburg on loan deal from OL with an option to buy clause for €15m

Clause becomes mandatory in case of OL qualifying to UCL 24/25 or number of games already discussed.
Amin Sarr to VfL Wolfsburg? |#3
31.08.2023 - 15:25 Uhr
Amin Sarr verstärkt die Wölfe
Schwedischer Stürmer kommt für ein Jahr auf Leihbasis von Olympique Lyon zu den Grün-Weißen.

Translated from German:

Amin Sarr strengthens the Wolves
Swedish striker joins the Green-Whites on a one-year loan deal from Olympique Lyon.
Kurz vor Ablauf der diesjährigen Sommer-Transferperiode haben die Wölfe mit dem schwedischen Stürmer Amin Sarr einen weiteren Spieler unter Vertrag genommen. Der 22 Jahre alte Angreifer wechselt auf Leihbasis bis zum Saisonende vom französischen Erstligisten Olympique Lyon zum VfL Wolfsburg und erhält das Trikot mit der Rückennummer neun. Nach Cedric Zesiger, Moritz Jenz, Vaclav Cerny, Tiago Tomas, Rogerio, Joakim Maehle und Lovro Majer ist Sarr der achte Neuzugang der Grün-Weißen.

„Ein vielseitiger Stürmer, der unsere Offensive noch variabler macht“
„Wir sind glücklich, dass wir fündig geworden sind und unseren Angriff mit Amin Sarr noch kurz vor dem Ende der Transferfrist komplettieren können. Mit Amin bekommen wir einen äußerst vielseitigen Stürmer, der besonders durch seine körperlichen und technischen Qualitäten hervorsticht und uns durch seine Geschwindigkeit und sein Vertikalspiel noch variabler macht“, so VfL-Sportdirektor Sebastian Schindzielorz.

„Tolles Umfeld, um sich als junger Spieler zu entwickeln“
„Der VfL ist ein großartiger Verein und man hat hier ein tolles Umfeld, um sich als junger Spieler zu entwickeln. Deswegen habe ich mich entschieden hierher zu kommen. Ich habe den Klub damals in der Europa League gegen Malmö spielen sehen, ihn seitdem verfolgt und ich habe mich im Vorfeld bereits mit Mattias Svanberg ausgetauscht. Von ihm habe ich nur Gutes gehört, was bei mir ein positives Gefühl hinterlassen hat“, sagt Sarr.

Translated from German:

Shortly before the end of this year's summer transfer window, the Wolves signed another player, Swedish striker Amin Sarr. The 22-year-old attacker is moving from French first division club Olympique Lyon to VfL Wolfsburg on loan until the end of the season and will be given the number nine jersey. After Cedric Zesiger, Moritz Jenz, Vaclav Cerny, Tiago Tomas, Rogerio, Joakim Maehle and Lovro Majer, Sarr is the eighth newcomer to the Green-Whites.

"A versatile striker who makes our offensive even more variable"
“We are happy that we found what we were looking for and can complete our attack with Amin Sarr shortly before the end of the transfer deadline. With Amin we are getting an extremely versatile striker who stands out particularly for his physical and technical qualities and makes us even more variable with his speed and vertical play,” said VfL sports director Sebastian Schindzielorz.

"Great environment to develop as a young player"
"VfL is a great club and you have a great environment here to develop as a young player. That's why I decided to come here. I saw the club play against Malmö in the Europa League and have followed them ever since and I spoke to Mattias Svanberg beforehand. I've only heard good things about him, which left me with a positive feeling," says Sarr.
Amin Sarr to VfL Wolfsburg? |#4
31.08.2023 - 15:28 Uhr
Ich liebe es, viele Tore zu schießen!“
Im neuen „What's Up?“ erklärt uns Neuzugang Amin Sarr seinen Wechsel zu den Wölfen.
„Ich liebe es, viele Tore zu schießen!“
Im neuen „What's Up?“ erklärt uns Neuzugang Amin Sarr seinen Wechsel zu den Wölfen.

Weitere Videos gibt es auf unserem YouTube-Kanal und hier auf Wölfe TV.

Translated from German:


I love scoring a lot of goals!”
In the new “What's Up?”, new signing Amin Sarr explains his move to the Wolves.
  Post-Optionen
Den kompletten Thread wirklich löschen?

  Paten-Optionen
Möchtest Du den Beitrag wirklich löschen?
  Diesen Beitrag alarmieren
  Diesen Beitrag alarmieren
  Diesen Beitrag alarmieren
  Lesezeichen
  Abonnierte Threads
  Guter Beitrag
  Guter Beitrag
  Guter Beitrag
  Post-Optionen
Nutze die Thread-Suche, wenn Du diesen Post in einen anderen Thread verschieben möchtest. Drücke Thread erstellen, wenn aus diesem Post ein eigenständiger Thread werden soll.